O! Kaczka!
Organizatorem Kampanii
„O! Kaczka” była Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza,
a program sfinansowano ze środków pochodzących z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
Kampania realizowana była w 2015 roku.
Celem kampanii było przełamanie 2 istotnych barier spożycia mięsa kaczego:
– wciąż niska popularność w handlu jak i wśród konsumentów, prowadząca do ograniczonej dostępności i braku świadomości konsumentów związanej z mięsem kaczym, co skutkuje wyłączeniem go z listy produktów rozważanych do zakupu;
– brak wiedzy na temat sposobu przyrządzania i walorów smakowych kaczki.
Kampania miała zbudować wizerunek mięsa kaczego w oparciu o unikalny smak i staropolską tradycję, wiążącą się z serwowaniem mięsa kaczego na specjalne okazje, święta, uroczystości rodzinne.
Główne akcenty kampanii
- smak i szlachetność mięsa
- edukacja w zakresie przyrządzania.
Kaczka to pełen smaku wybór na specjalne okazje, nawiązujący do polskiej tradycji. To wdzięczny i prosty produkt, z którego można wyczarować wspaniałe przepisy.
Projekt „O! Kaczka!” objął:
- Kampanię prasową wraz z akcją PR (lunch prasowy, publikacje).
- Działania Internetowe – blogosfera i dedykowana strona Internetowa
- Aktywności TV – sponsoring i lokowanie produktu w programach śniadaniowych / kulinarnych oraz serialu.
- Działania promocyjne wśród polityków i liderów opinii – lunch i pokazy kulinarne w Sejmie mające na celu stworzenie „mody na kaczkę” wśród osób uznawanych za liderów opinii.